Het beste van Mister Motley in je postvak
|
Denys Shantar, Costumes (Motherland), 2021
Denys Shantar werd in 1997 geboren in het pas opgerichte Oekraïne, de rest van zijn familie groeide op in de Sovjet-Unie onder het communistische en dictatoriale regime. Hij emigreerde op zijn derde met zijn moeder naar Zwitserland, waar hij klem kwam te zitten tussen de westerse en de oosterse cultuur. De zoektocht naar identiteit werd een belangrijk onderdeel van zijn leven en zijn artistieke praktijk. Tijdens zijn master Kostuumontwerp aan de Koninklijke Academie in Antwerpen richtte hij zich op twee eenvoudige, maar tegelijkertijd complexe vragen: Wie ben ik en waar kom ik vandaan?
Sinds de inval van Rusland in Oekraïne houdt hij voor Mister Motley een dagboek bij over zijn eigen positie als kunstenaar.
Advertentie
Ook adverteren op mistermotley.nl ? Stuur dan een mail naar advertenties@mistermotley.nl
Guido van der Werve - Nummer vier, (2005).
Guido van der Werve gebruikt zijn lichaam als materiaal en als gereedschap, en door gestileerd gedrag als vorm, maar ook als podium, als plek waar iets kan plaatsvinden. Wat is dat? De uitputting is geen doel opzich maar een hefboom, een manier om ruimte te maken. Als je kijkt naar de films valt de directheid, de eenvoud van de handelingen op. En de kale, relativerende manier van in beeld brengen. De authenticiteit die wordt getoond (dit is echt Guido die dit echt doet) wordt zo niet gemystificeerd of geïdealiseerd.
Dirk van Weelden schreef een tekst naar aanleiding van de tentoonstelling ‘Guido van der Werve – Tastbare futiliteit’,
Advertentie
Ook adverteren op mistermotley.nl ? Stuur dan een mail naar advertenties@mistermotley.nl
Coralie Vogelaar, Happy (49%) publication of 368 pages with randomized generated facial expressions analyzed by emotion recognition software. 95x150mm, full color printed. hand bound. --> artist edition
Neemt technologie langzaam de macht over ons lichaam over?
Op woensdag 23 maart vindt ‘Manipulatie door technologie’ plaats, een online lunch event over het lichaam en diens bewegingsvrijheid met kunstenaar Coralie Vogelaar en schrijver Maxim Februari.
Van onze medische gegevens tot onze bewegingsvrijheid in de publieke ruimte; het lichaam en diens bewegingen worden in steeds grotere mate gemanipuleerd door technologie. Een technologie die simplificeert en algoritmes gebruikt die vaak eenduidig zijn, terwijl de mens, met diens handelende en denkende lichaam, juist ontzettend complex is.
Hoe wordt er vanuit de kunst gekeken naar de relatie tussen technologie, data en de bewegingsvrijheid van het lichaam? Ga naar onze website om je gratis aan te melden voor dit event
Gasten: Maxim Februari en Coralie Vogelaar
Datum: 23 maart 2022
Tijd: 12 -13 uur
Online: Zoom
Moderator: Lieneke Hulshof
Fotograaf: Sinaya Wolfert
Deze week was Felix de Rooy te gast in Kunst is Lang.
Felix de Rooy heeft sinds het midden van de jaren ‘60 gewerkt aan een veelzijdig oeuvre van theatervoorstellingen, films, gedichten en opiniestukken, beeldende kunst in talloze verschijningsvormen en door hem gecureerde tentoonstellingen, zoals Wit over Zwart in 1989 in het Tropenmuseum. Felix ontving in 2017 de Black Achievement Award, en het Stedelijk Museum laat in 2023 een overzicht van zijn werk zien.
Vanuit het Opera Forward Festival praat operaregisseur Sjaron Minailo over de studenten die hij begeleidt bij hun eerste opera in de OFF Labs, en contextprogrammeur Ted Tettero vertelt welke (gratis) activiteiten er zijn de komende dagen.
Copyright © 2024 Stichting Mister motley, All rights reserved. U ontvangt deze e-mail omdat u zich geregistreerd
heeft en/of omdat u geabonneerd bent op onze nieuwsbrief. Wilt u deze nieuwsbrief niet meer ontvangen, dan kunt u
zich hier uitschrijven.
|
|