Het beste van Mister Motley in je postvak
|

Boris Lurie, “A Jew is dead,” 1964; Boris Lurie Art Foundation, New York, USA
Maurits de Bruijn bezocht de tentoonstelling Kunst na Auschwitz in het Kunstmuseum Den Haag en trof het nog altijd shockerende werk aan van twee holocaustoverlevenden en kunstpioniers.
Advertentie
Ook adverteren op mistermotley.nl ? Stuur dan een mail naar advertenties@mistermotley.nl

Still: Melanie Bonajo, Pee on Presidents, 2012, HD- video bestaande uit 500 foto’s (1998-2013). Courtesy de kunstenaar & AKINCI Gallery.
De tentoonstelling RAUW in Het Rembrandthuis laat middels een selectie hedendaagse werken zien dat een lijf meer is dan enkel een façade. Het is een complex systeem en een vat vol innerlijke processen die de oppervlakte lang niet altijd verraadt.
Advertentie
Ook adverteren op mistermotley.nl ? Stuur dan een mail naar advertenties@mistermotley.nl

Ash Kilmartin, assistent van de galerie in het Justus van Effenblok, heeft de laatste 2 jaar in de nevenruimte van de galerie onder de noemer ‘Life’ een programma met jonge kunstenaars uit Rotterdam getoond.
De Rotterdamse galerie Wilfried Lentz heeft afgelopen 13 maart, na 14 jaar, haar deuren gesloten. Wilfried heeft een boerderij gekocht in het Duitse dorp Brohl, daar gaat hij een artist in residency en tentoonstellingsruimte beginnen. Gritta Ewald sprak Lentz over zijn jaren als galeriehouder, zijn ideeën over de betekenis van kunst in ons dagelijkse leven en zijn nieuwe plannen in Duitsland waar hij opnieuw intensief zal samenwerken met kunstenaars en architecten.

Even Further (2020)- Nikolay Karabinovych
De Oekraïense kunstenaar Nikolay Karabinovych raakt in zijn werk aan complexe persoonlijke en collectieve geschiedenissen. Hij poogt deze zichtbaar te maken, te gedenken en gaat op zoek naar eigentijdse vertalingen van deze verhalen. Met zijn werk Dead Pool Won’t Ripple (2019) eerde hij het verhaal van de eigenaar van een nachtclub en activist uit de LHBTI-gemeenschap in Odessa die in 2014 naar het front trok om zich te wapenen tegen de eerste Russische inval. Hij keerde niet meer terug.

Marwan Magroun is deze week te gast in onze podcast Kunst is Lang.
Voor het fotoproject, het boek en de documentaire 'The Life of Fathers' volgde Marwan Magroun alleenstaande vaders van kleur. Enerzijds om te laten zien hoeveel van hen niet voldoen aan het stereotype van onverantwoordelijke, afwezige vader, anderzijds om te verkennen hoe het vaderschap eruit kan zien dat Marwan zelf niet had in belangrijke delen van zijn jeugd.
Copyright © 2025 Stichting Mister motley, All rights reserved. U ontvangt deze e-mail omdat u zich geregistreerd
heeft en/of omdat u geabonneerd bent op onze nieuwsbrief. Wilt u deze nieuwsbrief niet meer ontvangen, dan kunt u
zich hier uitschrijven.
|
|