De tuin, het bos en de beek – Biënnale Gelderland
De complexe relatie tussen mens en natuur wordt van verschillende kanten belicht tijdens Biënnale Gelderland 2019. Puck Kroon schrijft over de Biënnale.
…en dat moet zo blijven! Dat lukt ons niet meer zonder financiële steun van lezers en luisteraars. Nu ons voortbestaan na ruim 20 jaar op het spel staat vragen we je om hulp. In een kunstenveld waar voor schrijvende en reflecterende media (nog) geen structurele subsidie bestaat, wil Mister Motley* kunst en leven aan elkaar blijven knopen – voor iedereen. Het is er op of eronder – doe je ook mee?
Help Motley* gratis te houden voor iedereen!
*In 2023-2024 publiceerden we 312 nieuwe artikelen van 97 verschillende auteurs, van wie er 18 onder begeleiding debuteerden, bijna 100 podcastafleveringen, 17 langlopende samenwerkingen, een lessenreeks, zaalprogramma en online events. Het archief bevat meer dan 3.500 artikelen, interviews en podcasts, vrij toegankelijk.
De complexe relatie tussen mens en natuur wordt van verschillende kanten belicht tijdens Biënnale Gelderland 2019. Puck Kroon schrijft over de Biënnale.
Puck Kroon bezoekt ‘Dear Sides’, een soloshow van Katja Mater in P/////AKT die een nieuwe, positievere blik werpt op dyslexie.
In dit essay onderzoekt Puck Kroon aan de hand van de tentoonstelling UU TWOO van Ode de Kort in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond de relatie tussen kunstenaar en materie.
Puck Kroon bezoekt een tentoonstelling in het GEM, Museum voor Actuele Kunst in Den Haag, waarin het oeuvre van Krijn Giezen (1939-2011) en bijgestaan door het werk van vier hedendaagse kunstenaars.
Mister Motley spreekt met initiatiefnemers van alternatieve tentoonstellingsruimtes door heel Nederland. Dit is deel 1: een bezoek aan Thijs Rhijnsburger van Kunstplatform de Apotheek.
Duran Lantink mixt kledingstukken van verschillende sociale groepen tot een nieuw onidentificeerbaar geheel en stelt op deze manier de vraag waarom mensen zich altijd willen onderscheiden van de massa.