Landschap

“Hoe wij onze voedselvoorziening hebben ingericht is een doodlopende weg en alles hangt daarmee samen, zo ook de kunstwereld.” – In gesprek met Chantal van Genderen

Natasja Wagendorp interviewt voor Mister Motley kunstenaars die gestopt zijn met het maken van kunst. In dit artikel spreekt ze met Chantal van Genderen over het belang van ecologisch bewustzijn in en buiten de kunst en hoe we samen kunnen werken aan het creëren van een natuurinclusieve cultuur.

Filip Vervaet

Filip Vervaet was te gast in de podcast Kunst is Lang. Hij is een beeldhouwer die werkt met schermen, gekleurd glas dat de perceptie verandert als je er langs loopt, verkleurende autolakken, afgietsels van planten en in brons of aluminium gegoten beelden waarin de sporen van zijn hand duidelijk zichtbaar zijn.

Joseph Beuys, Rettet den Wald, 1972 poster 49.53 x 49.85 cm, ed. 200 Collectie Bonnefanten Maastricht, copyright Joseph Beuys, Pictoright

Eco-kunst in het voetspoor van Joseph Beuys – over ‘Rettet den Wald!’ in Museum Het Valkhof

Naar aanleiding van Beuys’ 100e verjaardag belicht Museum Het Valkhof de erfenis van Beuys: hoe hij zich als een van de eerste eco-kunstenaars profileerde en hoe hedendaagse kunstenaars in zijn voetsporen zijn getreden om de natuur te redden. Natasja Wagendorp schrijft namens Mister Motley over de tentoonstelling “Rettet den Wald!”.

Atelierbezoek: Lida Hofstede

In een gloedvol en bijna onwerkelijk coloriet van oker, geel, turquoise, kobaltblauw, ultramarijn, violet en paars krijgen de landschapschilderijen van Lida Hofdstede een uitzonderlijk karakter. Alex de Vries bezocht haar atelier.

Sarah Carlier

Waar voor de meeste kunstenaars de corona-pandemie een verschraling van mogelijkheden betekende, zag Sarah Carlier juist mogelijkheden: op haar dagelijkse […]

Advertenties

Ook adverteren op mistermotley.nl ? Stuur dan een mail naar advertenties@mistermotley.nl

Nieuwe artikelen laden...

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

* verplicht

Meer Mister Motley?

Draag bij aan onze toekomstige verhalen en laat ons hedendaags kunst van haar sokkel stoten

Nu niet, maar wellicht later