
The Camera as Embodied Knowledge – over Narrating Haitian Memories
Rita Ouédraogo is curator bij Framer Framed en schreef een artikel naar aanleiding van de tentoonstelling KAZAL – Narrating Haitian Memories. Een Engelstalig essay over de camera als verteller en drager van herinneringen.

‘Het is lastig als hetgeen je wilt normaliseren altijd wordt uitgelicht’ – in gesprek met Christian Yav
Rita Ouédraogo interviewt voor haar serie ‘Hoe hoog zijn de muren’ danser en choreograaf Christian Yav

‘Het loslaten van de urgentie om alles uit te leggen werkt zo rustgevend’ – in gesprek met Simone Zeefuik
Na Amal Alhaag, Maru Asmellash en Iriée Zamblé te spreken over de ‘muren’ van de kunst- en cultuurwereld en hoe…

‘De academie is niet de hele wereld.’ – een gesprek met Iriée Zamblé
Deze reeks begon met de wens meer inzicht te krijgen hoe te navigeren binnen de kunst en cultuur-wereld waar de…

‘Wij zijn steeds meer waard, ons netwerk, onze wereld’ – In gesprek met Maru Asmellash
Na het gesprek met Amal Alhaag waarmee ik de reeks ‘Hoe Hoog Zijn de Muren’ aftrapte, was de strategie van ‘het…

‘Ik geloof niet dat je in je eentje een instituut kan veranderen’ – in gesprek met Amal Alhaag
Lang niet iedereen heeft in gelijke mate toegang tot de kunst die in ons land wordt tentoongesteld. Mister Motley stelde een…

Als dekoloniseren makkelijk was, zou iedereen het doen
Kunstenaar Christoph Buchel liet tijdens de afgelopen Biënnale van Venetië de romp van een Tunesische vissersboot naar een van de…