
Plantagehuizen, slavenforten en kerkers tegenover het Paleis en de grachtenpanden – Over de schilderijen van Hans Broek
Deze tekst is de uitgewerkte versie van het openingswoord bij de solotentoonstelling ‘Herengracht’ van Hans Broek, bij ROOF-A door Wilma Sütö.

Ohrenspitzengefühl
Wilma Sütö bezocht de opening van de huidige tentoonstelling ‘a click or a whistle’ van Vibeke Mascini en Elise ‘t Hart…

Moeder en zoon razen de toekomst tegemoet | Duotentoonstelling Time Travellers op VierVaart
Wilma Sütö spreekt de kunstenaars Pieternel en Jeroen Eisinga, moeder en zoon over hun gezamenlijke tentoonstelling.

Double trouble? – Over Mark Manders in Museum Boijmans van Beuningen
Meestal is het zo, als je een museum binnenkomt, dat je eerst een rommelig overgangsgebied moet doorkruisen. Er staan rijen…

Vrijelijk zwevende intelligentie in de beeldende kunst
Het werk van Kathrin Schlegel: toetssteen van het geheugen en tegenwicht op de waan van de dag…

Mystiek en verzet
Eén van de meest bruisende kunstwerken in de binnenstad van Rotterdam is een wonderlijke, horizontale fontein in de Westersingel. Het…

Vrijheid versus veiligheid, dat is het refrein
De beste fictie zorgt ervoor dat je de werkelijkheid opnieuw beziet. Ons leven is een rollenspel. Soms val je er…

Stenen met een menselijk hart
Otobong Nkanga en Karel Appel in het Stedelijk Museum Schiedam…