
Kritische schijn en schittering – op bezoek bij Maartje Folkeringa
Tijdens het programma ‘Kan niet bestaat niet’ van Mister Motley in De Brakke Grond op 18 januari 2020, vertelde Maartje…
Tijdens het programma ‘Kan niet bestaat niet’ van Mister Motley in De Brakke Grond op 18 januari 2020, vertelde Maartje…
Louwrien Wijers is beeldhouwer: vroeger in metaal, tegenwoordig bouwt ze mentale kunstwerken. Ze sprak Andy Warhol en de Dalai Lama, […]
Gisterenavond is Art Rotterdam geopend, de grootste hedendaagse kunstbeurs van Nederland. Mister Motley bekeek uitgebreid het werk van 66 jonge…
Met dank aan Mislav Žugaj, P/////AKT (Amsterdam), galerie POST (Kaunas), Kirill Kuletski en Dan Walwin. Een link naar het uiteindelijke […]
Auke de Vries (1937), afkomstig uit Leeuwarden, tekent, schildert en etst maar is sinds de jaren ‘70 vooral bezig geweest…
In Witte de With is een overzichtstentoonstelling van de Chileense kunstenares, dichter, filmmaker en activist Cecilia Vicuña te zien. Puck Kroon schrijft over de tentoonstelling.
Ellis Kat interviewt Joost Conijn over de rode draad in zijn oeuvre, zijn kunstenaarsbestaan en durven sterven voor de kunst.
In dit essay onderzoekt Puck Kroon aan de hand van de tentoonstelling UU TWOO van Ode de Kort in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond de relatie tussen kunstenaar en materie.
Puck Kroon bezoekt een tentoonstelling in het GEM, Museum voor Actuele Kunst in Den Haag, waarin het oeuvre van Krijn Giezen (1939-2011) en bijgestaan door het werk van vier hedendaagse kunstenaars.
Vivian Mac Gillavry liet zich voor een serie werken door afval inspireren, dat uiteindelijk helemaal geen afval bleek te zijn.
Of je het nu wel, of niet met eigen ogen gezien hebt: het beeld van een enorme, goud gloeiende, stralende bal van geel licht, hoog hangend in de Turbine Hall van TATE Modern in Londen is maar weinig kunstliefhebber vreemd. The Weather Project (2003) is een iconisch kunstwerk uit de handen van Olafur Eliasson, de zonnegod.
Eigenlijk is Godelieve Smulders van het ene moment op het andere kunstenaar geworden. Ze is, zoals ze zelf graag zegt, nog van de eerst helft van de vorige eeuw; ze werd in 1949 geboren in het Brabantse Bergeijk.
Iedere taal kent wel zo’n spreekwoord dat impliceert dat je thuis de plek is waar je je het meest op je gemak voelt.
In de afgelopen weken heb ik namens mister Motley alle eindexamententoonstellingen in Nederland gezien om er vervolgens een aantal artikelen over te schrijven.
Dit artikel is oorspronkelijk geschreven in augustus 2017 en vandaag opnieuw gepubliceerd.‘you could say that my work is … a…