
De kleur die je je herinnert
Barbara Collé schrijft voor Mister Motley over het kwaliteitscontrast in kleuren
Barbara Collé schrijft voor Mister Motley over het kwaliteitscontrast in kleuren
“I hope this answers your questions, this is William Kentridge in my studio in Johannesburg on May Day, the 1st…
Een portret over het leven van Henk Fortuin (1916 – 2007) en welke rol eenzaamheid daar in speelde.
Het werk van Renée van Trier (1983) is niet binnen een enkele kunstdiscipline te plaatsen. Ze schildert, performt en maakt…
Mijn moeder begon met een kortere werphengel, omdat ze nog niet de kracht bezat om over de volle lengte van…
Schrijver, curator en kunsthistoricus Alix de Massiac gaat in gesprek met de kunstenaar Sam Samiee. Ze spreken over hoe Samiees werk in relatie staat…
Het rauwe, vieze en chaotische New York van de jaren tachtig. De straten van de East Village, waar huisbazen panden…
‘Hoe langer je voor een kunstwerk staat, hoe nieuwsgieriger het je maakt.’…
Wie landloos is, kent eenzaamheid. We kunnen alleen zijn zonder ons eenzaam te voelen en eenzaam voelen in gezelschap. Eenzame…
In samenwerking met het Holland Festival presenteert Mister Motley in het voorjaar van 2019 een rubriek over landloosheid. Vanaf april…
Een zoektocht naar waarheid in de kunst.
Kiedes van Wouden schrijft over de thematentoonstelling “Beating Time” in het Bonnefantenmuseum.
In 1985 liet José Heerkens achter haar huis in het Noord-Brabantse dorp Zeeland een atelier bouwen. Op de dag dat…
Magisch en surrealistisch. Woorden die volledig passen bij het karakteristieke werk van Salvador Dali. De smeltende klokken en de gezichten…