‘Wij zijn steeds meer waard, ons netwerk, onze wereld’ – In gesprek met Maru Asmellash
Na het gesprek met Amal Alhaag waarmee ik de reeks ‘Hoe Hoog Zijn de Muren’ aftrapte, was de strategie van ‘het…
Na het gesprek met Amal Alhaag waarmee ik de reeks ‘Hoe Hoog Zijn de Muren’ aftrapte, was de strategie van ‘het…
Tussenmomenten als; nog even in je bed blijven liggen voor je er echt uit moet, je boodschappen uitpakken, uit het…
Fotograaf Jaimy Gail is een obsessieve verzamelaar van beeld, en dan met name beeld van vrouwen. Gefascineerd door stereotypering is ze […]
Auteur: Iris van der ZeeDe moord op George Floyd in Minneapolis vormde de aanleiding voor wereldwijde demonstraties tegen – en…
Annosh Urbanke Drie kunstcollectieven die tussen 1960 en 1978 tot stand kwamen in voormalig Joegoslavië: Gorgona, OHO group en Group of Six Artists. Deze…
Mister Motley en ArtEZ studium generale presenteren dit voorjaar drie online lunch events over de rol van activisme in de kunst…
De werkperiode van Anna Hoetjes bij Kunsthuis SYB in Beetsterzwaag viel precies samen met de eerste fase van coronamaatregelen, toch…
Mister Motley en ArtEZ studium generale presenteren de komende maanden drie online lunch events over de rol van activisme in…
Richard Kofi schildert als kunstenaar West-Afrikaanse Goden, geesten of historische figuren, maar is daarnaast ook curator. Jarenlang werkte hij voor […]
De feministische leesgroep met Heske ten Cate en Yuki Kho op 5 november staat in het teken van de ongelijke machtsverhoudingen tussen mannen en vrouwen in de kunstwereld.
TINKEBELL schrijft over kunstwerken die niet hebben bestaan
Rutger Lem schrijft over de kwetsbare man
Susanne Khalil Yusef heeft in De Fabriek Eindhoven een tentoonstelling gerealiseerd die fungeert als een plek om nader tot elkaar te komen. Vincent van Velsen ging langs bij Café Disorient in Handala City: Huis van Heil en Herstel.
Waartegen moeten wij ons beschermen?