Het jaar 1992 – Afstuderen met Aura-Lie van Baren
Wie dit jaar afstudeert heeft een turbulente afsluiting van vier jaar aan de academie. Ateliers sloten, eindexamen exposities werden uitgesteld…
Wie dit jaar afstudeert heeft een turbulente afsluiting van vier jaar aan de academie. Ateliers sloten, eindexamen exposities werden uitgesteld…
Door het sluiten van de kunstacademies verloopt het landelijke afstuderen anders: de afstudeertentoonstellingen worden verplaatst naar het najaar, of intiemer gepresenteerd. […]
De kunstacademies zijn de afgelopen maanden noodgedwongen gesloten geweest, de ateliers ontoegankelijk. De overgang van student aan de academie naar…
Ongeveer tien jaar geleden vonden vier studenten van de Gerrit Rietveld Academie elkaar in hun gedeelde interesse in digitale en…
Around a decade ago, four students of the Gerrit Rietveld Academie found a shared interest in digital and online art….
Patrick Verhoeven Het Bauhaus, de legendarische kunstschool die in 1919 in Weimar werd opgericht door de Duitse architect Walter Gropius. De geschiedenis…
Denker en schrijver Jappe Groenendijk is studieleider van de master Kunsteducatie aan de Amsterdamse Hogeschool van de Kunsten, waar hij…
De keuzes van een autodidactDrie jaar geleden studeerde ik aan de kunstacademie, nu bevindt de klas waar ik in zat zich…
Mister Motley gaat de komende tijd in gesprek met belangrijke, maar vaak onzichtbare, pleitbezorgers van de beeldende kunst: de kunstdocenten….
Sanne van Balen Gerrit Rietveld Academie – Beeld en TaalEen lijnrecht pad van 500 meter en ongestructureerde gedachten zijn het begin van een…
Mister Motley gaat de komende tijd in gesprek met belangrijke, maar vaak onzichtbare, pleitbezorgers van de beeldende kunst: de kunstdocenten….
De leerlingen van groep 7/8 van IKC De Klimboom in Arnhem Zuid wierpen hun blik op Collectie de Groen.
De leerlingen van groep 7/8 van IKC De Klimboom in Arnhem Zuid bespreken op hun eigen manier ieder een kunstwerk.
‘Ik denk dat we in Nederland zijn afgeschermd van de werkelijkheid. Er bestaat veel kennis, er is goede wil, maar we worden niet geconfronteerd met oprechte existentiële vraagstukken.
Waarom is hedendaagse kunst van belang voor kinderen? Kan kunst hen iets leren of hoeven we deze mogelijke functie niet zo duidelijk te formuleren?