
Spugende leiders en een zwartgeblakerde Vespa
Kunst staat niet alleen in de nu gesloten musea en galeries, maar ook in de openbare ruimte. Parken, stadpleinen en…
Kunst staat niet alleen in de nu gesloten musea en galeries, maar ook in de openbare ruimte. Parken, stadpleinen en…
Het zelfvertrouwen om te durven zijn wie je bentSchilderijen van Helma Pantus (Nijmegen, 1957) laten een tegenkracht in het leven…
Persis Bekkering schrijft maandelijks een column over de kunstwerken die haar blik op de wereld doen kantelen. Vandaag geven we opnieuw aandacht…
Mounir Samuel is politicoloog, schrijver en performer. In alles wat hij maakt, zet hij zich in om een gesprek op […]
Emma PriesterKunst in een zeecontainer: een ruimte waar jonge kunstenaars de mogelijkheid krijgen te exposeren zonder hinder van hoge huren en gevestigde…
‘Ik denk dat we in Nederland zijn afgeschermd van de werkelijkheid. Er bestaat veel kennis, er is goede wil, maar we worden niet geconfronteerd met oprechte existentiële vraagstukken.
Colombia kennen de meesten van ons als het land van drugsbaronnen en geweldsdelicten, de thuisbasis van Pablo Escobar waar je op iedere straathoek een gram cocaïne kunt scoren. Maar weinig van de Netflixseries en documentaires over het land richten zich op de omringende problematiek, waarvan de decennialang woekerende oorlog slechts een greep is uit een met corruptie en geweld doorspekte geschiedenis.
Milo Vermeire interviewt architect Arna Mačkić over gentrificatie en hoe architectuur kan bijdragen aan een inclusieve stad
Het is een milde december avond. Ik ben uitgenodigd deel te nemen aan een paneldiscussie over diversiteit in films en…