
‘Ik geloof niet dat je in je eentje een instituut kan veranderen’ – in gesprek met Amal Alhaag
Lang niet iedereen heeft in gelijke mate toegang tot de kunst die in ons land wordt tentoongesteld. Mister Motley stelde een…
Lang niet iedereen heeft in gelijke mate toegang tot de kunst die in ons land wordt tentoongesteld. Mister Motley stelde een…
Richard Kofi schildert als kunstenaar West-Afrikaanse Goden, geesten of historische figuren, maar is daarnaast ook curator. Jarenlang werkte hij voor […]
De kunstenaar/schrijver Michael Tedja (Rotterdam 1971) heeft het op zich genomen om tijdens de Corona Crisis verantwoording af te leggen…
Nu de cultuursector opnieuw flinke klappen te verduren heeft, merk ik dat ik steeds vaker de website van Platform BK…
Carly Rose Bedford nodigde de kijker met ‘Utopian Redux’ in TENT Rotterdam uit zich te wanen in een kunstmatig landschap….
De keuzes van een autodidactDrie jaar geleden studeerde ik aan de kunstacademie, nu bevindt de klas waar ik in zat zich…
Luuk SchröderWat is de verhouding tussen mens en materiaal? Dit essay beschrijft hoe de kunstenaars van de Japanse Mono-Ha beweging de…
Het pastelroze nepzwembad gevuld met nepspekjes is propvol minderjarige meiden. In een hoekje wacht een vader rustig tot de poppenkast over is,…
Kunstenaar Christoph Buchel liet tijdens de afgelopen Biënnale van Venetië de romp van een Tunesische vissersboot naar een van de…
Jan Hoek schreef in 2016 deze tekst voor mister Motley. In het kader van Art Rotterdam 2020 leek het de…
Emma PriesterKunst in een zeecontainer: een ruimte waar jonge kunstenaars de mogelijkheid krijgen te exposeren zonder hinder van hoge huren en gevestigde…
Ik ken iemand die de eerste dagen van zijn leven geen naam had, maar voortleefde onder zijn werktitel: Het Boontje. Zijn…
Het is ochtend en de ramen van Bradwolff Projects zijn nog geblindeerd als ik arriveer om kunstenaar Sachi Miyachi over…
In de feministische leesgroep van Mister Motley en ArtEZ Studium Generale is kunstenaar Barbara Visser te gast.
Een interview met Nadine Snijders, de co-director van Looiersgracht 60, over de waarde van fysieke kunstboeken in tijden van digitalisering.